Razredna nastava
Struktura studijskog programa
Ovaj studijski program nudi kurseve iz oblasti razredne nastave, opšteg i pedagoškog obrazovanja. Od ukupno 36 predmeta u okviru studijskog programa, obavezna su 24 predmeta,8 predmeta je izbornih i biraju iz grupe od 12 izbornih predmeta. Svi predmeti su jednosemestralni. Za svaki predmet predviđeno je opterećenja studenta od 75 do 90 časova aktivne nastave po semestru. Svaki predmet u zavisnosti od opterećenja nosi od 4 do 8 ECTS bodova.
Svrha studijskog programa
Savladavanjem studijskog programa Razredna nastava – opšti (opći) smjer, student stiče određenje opšte i predmetno-specifične sposobnosti koje su u funkciji profesionalnog osmišljavanja i realizacije različitih aktivnosti, saglasno zahtjevima nastavne prakse i zahtjevima složene profesionalne uloge učitelja u savremenoj školi. Na taj način svršeni studenti studijskog programa za učitelje su kompetentni da rješavaju objektivne probleme u okviru obrazovnog procesa u školi, kao i da nastave svoje školovanje, ako se za to opredijele. Opšte kompetencije učitelja uključuju, prije svega, razvoj sposobnosti kritičkog i samokritičkog mišljenja, sposobnosti analize, sinteze i predviđanja rješenja problema u obrazovnom procesu, razvoj komunikacionih sposobnosti i sposobnosti saradnje sa užim socijalnim i međunarodnim okruženjem, kao i ovladavanje metodama, postupcima i procesima istraživanja. U određenju specifičnih sposobnosti učitelja studijski program polazi od karakteristika pedagoškog radnika za XXI vijek.
Ciljevi studijskog programa
U određenju i definisanju ciljeva studijskog programa osnovnih akademskih studija Razredna nastava – opšti (opći) smjer, osnovna polazišta bila su zasnovana na :
- Principima i zahtjevima Bolonjske deklaracije,
- Zakonu o visokom obrazovanju,
- Evropskoj dimenziji obrazovanja,
- Opštim i Posebnim osnovama školskog programa u BiH,
- Iskustvima visokoškolskih ustanova za obrazovanje učitelja iz okruženja koje su već transformisane prema principima Bolonjske deklaracije,
- Rezultatima analize postojeće prakse obrazovanja učitelja i njegove savremene složene uloge u obrazovno-vaspitnom procesu.
Kompetencije diplomiranih studenata
Stručne kompetencije:
- S obzirom na interdisciplinarni karakter studijskog programa student stiče temeljno poznavanje i razumijevanje disciplina svih odgovarajućih struka, kao i sposobnost povezivanja osnovnih znanja iz različitih oblasti i njihovu primjenu u obrazovnom procesu;
- Sposobnost da vrši izbor krucijalnih informacija i bude menadžer u njihovom korištenju;
- Sposobnost da vrši evaluaciju tj. kontinuirano procjenjuje svoj rad.
Interpersonalne kompetencije:
- Sposobnost da bude partner u afektivnoj komunikaciji sa djecom i ostalim;
- Da bude samostalan, ali i spreman da timski sarađuje sa drugima;
- Posjeduje senzibilitet za razvojne potrebe drugih, poštuje sopstvenu, ali i ličnost drugih;
- Posjeduje tolerantnost, demokratičnost i poštuje i uvažava različitost.
- Personalne kompetencije:
- Prepoznaje i uvažava tuđe stavove i emocije;
- Posjeduje samopouzdanje, samokontrolu i lični integritet;
- Fleksibilan u prihvatanju promjena;
- Otvoren i spreman da prihvati nove ideje, pristupe i informacije;
- Ima izgrađenu profesionalnu etiku.